Nieuws van uit de handel

Week 17 2014

Even voorstellen.
Wij zijn DGI ofwel De Gooijer International en exporteren sinds 1978 naar vele landen. Om ons te onderscHandel 1heiden richten wij ons m.n. op mooie en opvallende bloemen van betrouwbare kwaliteit, die iedereen graag zou willen hebben.
Wij kopen selectief in en controleren voor aankoop de producten. Wij zijn de ogen van de klant en omdat wij deze rol zo goed mogelijk vervullen, lopen onze inkopers dagelijks ’s morgens vroeg door de aanvoer en bezoeken zij regelmatig de kweker op zijn / haar bedrijf.
Tot 2010 kochten wij hoofdzakelijk op de klok in en waren wij een schakel in de traditionele keten van kweker, veiling, exporteur, importeur en bloemist. Een lange keten, die bloemen soms onnodig duurder en ouder maakten, voordat de bloem bij de consument op de vaas stond. Een rekensommetje leerde, dat veel bloemen eerst na 11 dagen de consument bereikten en geluiden uit de markt leerden ons, dat consumenten niet altijd tevreden met hun aankopen waren. Sommigen wilden ook liever geen bloemen meer als cadeau op hun verjaardag, omdat het uitpakken, aansnijden, op water zetten en na 2 dagen weer weggooien zonde van de tijd was. Toen wij dat hoorden, hebben wij met een aantal kwekers besloten, dat het radicaal anders moest, wilden wij de consument als klant behouden. Het is tenslotte de consument die ons aller salaris betaalt.
Samen hebben wij toen G-Fresh in de markt gezet. Een platform waar kwekers hun aanbod plaatsen en waar importeurs en bloemisten direct kunnen bestellen. Bloemisten die op G-Fresh kopen weten wanneer de bloemen geoogst zijn, wanneer het op transport gaat, wanneer het bij de groothandelaar aankomt en wanneer het in hun winkel staat. Binnen een straal van 500 km zijn de bloemen al dezelfde dag in de winkel te koop, terwijl de rest van de partij de volgende dag nog geveild moet worden. Een enorme tijdsbesparing, waarbij alle onnodige kosten vermeden worden.
Sinds wij ons met G-Fresh als merk in de mark onderscheiden, komen wij nog veel vaker op de kwekerij om met kwekers van gedachten te wisselen en is ons aandeel klokinkoop aanzienlijk gedaald.
Door de hechte samenwerking met kwekers hebben wij nog meer waardering voor hun werk gekregen en respecteren hun toewijding, inzet en passie om goede bloemen te kweken.
Een aantal G-Fresh kwekers zijn ook lid van Summerflowers en zo hebben wij ook Henk v.d. Berg leren kennen. Wij zijn blij dat de export nu tijdig op de hoogte gehouden wordt over toe- en afnemende productie, noviteiten en allerlei weetjes, die weer in gesprekken met de klant gebruikt kunnen worden.
Toen wij uitgenodigd werden om onze ervaringen vanuit de handel met de kwekers d.m.v. een blog te delen, hebben wij ook gelijk ja tegen dit initiatief gezegd, daar wij ervan overtuigd zijn, dat samenwerking meer als ooit de sleutel tot succes zal zijn. Samen van gedachten wisselen, samenwerken en samen bouwen.
In tegenstelling tot het koude voorjaar in 2013, toen de productie gemiddeld 3 weken later op gang kwam, zien wij nu al weer de eerste zomerbloemen. Zo zijn er al Asclepia Beatrix, Euphorbia Martinii en Astilbe op de markt. Een verrijking en opfleuring van het assortiment en onze klanten reageerden direct positief. Vooral onze West Europese klanten waarderen de zomerbloemen en een trend ‘terug naar de natuur ‘schijnt ingezet te zijn. Ook de Pioenen zijn uitzonderlijk vroeg in productie en de kwaliteit is zonder meer goed. Naast bekende cultivars als Sarah Bernard vragen onze klanten meer en meer om exclusieve en opvallende soorten. Pioenen worden in mono en gemengde boeketten aangeboden, maar zijn ook onmisbaar in rijke en weelderige arrangementen.
Wij kennen in onze klantenkring leveranciers van filmsterren, koningshuizen, popsterren, kortom de rich and famous. Om zich te onderscheiden zijn onze klanten continue op zoek naar anders en beter en daarom maken wij er een sport van om als eerste met een noviteit te komen. Mocht u iets nieuws hebben, product of informatie, dan waarderen wij het enorm als u bij primeurs aan ons denkt.
Dagelijks maken wij zelf ook foto’s van het aanbod en delen dit met al onze klanten, relaties en op Social Media.
Wij wensen u allen een tevredenstellend jaar en staan tot u dienst om uw bedrijf en uw product in de markt te profileren.

Comments

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *